Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako sexuálna výchova slovenských “liberálov“ usvedčila (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

ešte
sa spýtam - a kde tí učitelia študovali sexuologiu? Aká je záruka, že zatrpknutá frigidná učiteľka nebude prenášať svoj postoj k sexe do diskusií? V tej metodike nie je presný návod, čo majú hovoriť.
ardea
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... > >>

 

učitelia nemajú čo riešiť osobné sexuologické problémy
 

súhlasím

ale prečítaj si tú metodiku - tá je postavená na tom
 

alebo

Trikrát rozvedená nebude pritakávať tým deťom, čo budú hovoriť, že rozvod je OK?
Alebo promiskutná nebude hoci len nepriamo odobrovať názor, že treba vyskúšať veľa partnerov?
Ako sa postaví k tomu ak vznikne názorový konflikt?

Táto téma je vydaná dosť napospas tomu, akí tí učitelia sú.
V dejepise sú faktz, ktoré sú správne a ktoré nie.
Čo je správne v sexe?
 

 

Sorry, ale trikrát rozvedená isto deťom potvrdí, že je lepšie sa rozviesť ako doživotne trpieť.
Pripustiť možnosť rozvodu neznamená rozvod propagovať či oslavovať ako riešenie. Problém je potrebné predchádzať.

A o tom je zodpovedná výchova.

Hľadal som metodiku ale v článku som našiel len toto:

"Technicky a nezodpovedne?
...
V „technickom“ podávaní témy psychológ a religionista Richard Gróf problém nevidí. „Aj keby sexuálna výchova bola viac technická a absentovala v nej téma zodpovednosti, stále to nie je nabádanie k nezodpovednosti. Ak predávané informácie nie sú výrazne pozitívne alebo negatívne sýtené, sú len technické, zväčša nevytvárajú žiadny motivačný tlak.“
...
Gróf navyše tvrdí, že ak učiteľ technicky hovorí o možnostiach antikoncepcie, vôbec to neznamená, že tým oslavuje promiskuitu. „A myslím si, že ani dieťa si tam tento význam automaticky nedosadí.“
...
Podľa psychológa má vo formovaní hodnôt veľký vplyv rodina, ktorá obvykle tvorí základ toho, čomu neskôr veríme. „To však nedáva učiteľom dôvod, aby v rámci sexuálnej výchovy nehovorili o zodpovednosti a láske. Táto vec je neoddeliteľne spätá so širšou témou sexuálneho zdravia, pričom práve ono by malo byť minimom, čo naše deti v škole dostanú. Optimum by už pre svoje dieťa mali dotvoriť rodičia.“

Aj kvalita ostatných vyučovaných predmetov záleží na tom, že akí učitelia sú. Vy si svoje deti môžte dať do cirkevných škôl.
Ostatní sa tým školám po skúsenostiach naopak radi vyhnú.

Ktoré fakty nie sú v dejepise správne ?
Som myslel, že sa bavíme o výchove k zodpovednosti. Tá je správna aj v sexe a nielen tam.
 

písala som

že v dejepise sa dá posúdiť správnosť obsahu - aspoň čo sa historických faktov týka

Na sexuálnej výchove sa diskutuje o zodpovednosti aj emocionálnych a morálnych aspektoch vsťahov - aké "odpovede" sú tu "správne" bude na subjektívnom posúdení učiteľa.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

na náboženstvo

svoje dieťa nemusíš dať

Princíp je v tom, že nie štát, ale rodič by mal rozhodovať o výchove svojich detí.
Na sexuálnu výchovu naozaj neexistuje kvalifikácia - aspoň učitelia ju nemajú. Nikde sa ňu nepripravujú - trojdňové školenie to nevyrieši.
 

 

..a ani Ty to svoje na etiku a výchovu k zodpovednému rodičovstvu.

Či sa vari katolíci boja toho, že by ich dietky dostali zlé, zlé informácie od svojich spolužiakov ?

existujú cirkevné školy, tam nič také nehrozí
 

 

ardea, neprehanas? a myslis si ze dnes taka ucitelka nema ako ovplyvnit deti? ze nemoze svoje sexualne frustracie ventilovat hoci na matematike? alebo ze nemoze zakomplexovana a zosnorovana katolicka ucitelka pokazit dietatu prirodzeny pohlad na sexualitu? moje dieta netusilo co je pornografia, kym horliva katolicka ucka v prvej triede nepoucovala o tom deti - a tam mala dokonca aj psychologicky vycvik - a odvtedy si moj syn myslel ze aj Madona kojaca dieta ak jej vidno prsnik, je pornografia. Zitila som to az o dva roky neskor v Louvri.
nebud maximalistka.
a okrem toho, Lettrich nekritioval metodiku z hladiska foriem vyucby. kritizoval jej obsah.
a ak by sme sa pozreli na osnovy etiky- robili ich tiez katolici pokial viem, a hoci boli vyhlasovani za expertov na pedagogiku, musim zial konstatovat, ze ich skutocny level treningu v tejto oblasti bol ubohy - minimalne u jedneho, ktoreho som poznala osobne.
 

pripúšťam

že to tak môže vyzerať :)
Pretože sa venujem vlastne jednostranne len niektorým aspektom - a to tým, ktoré mi v diskusii chýbajú. Ke´d si prečítaš diskusiu - no neviem - ja mám pocit, že väčšina diskutujúcich si nevie celkom predstaviť ako podľa tej diskutovanej koncpecie by vlastne prebiehala - najviac tu vidím predstavu, že ide nejaké prednášanie viac menej exaktných informácií - lenže to tak nie je.

Som veľký fanúšik interaktívneho učenia (aj zážitkového) - s priestorom pre názory a tvorivosť detí. Myslím, že týmto smerom by sa mala uberať aj reforma školstva - od nalinkovaných osnov k väčšej slobode učiteľov - od jednosmerného vzdelávania k interaktívnemu - od encyklopedických vedomostí k rozvoju myslenia - od poslušnosti k k samostatnosti .... lenže učitelia na toto nie sú pripravovaní a verejnosť si to nevie predstaviť. Ak nebude tlak verejnosti - nebude zmena. Ak má byť zmena - musí existovať aj predstava na nároky na kompetencie učiteľa ...

Táto koncepcia je skokom do neplavca do vody a aj to dosť hlbokej (osobné a intímne témy).

To, že sa presadzuje ideologicky indoktrinovaná koncepcia - a povinne bez verejnej diskusie - to je len dôsledok spôsobu myslenia, ktorý by sa mal zmeniť.
 

nikto

"nepredá", čo nemá .... v spoločnosti, kde sa nerešpektujú práva rodičov a v škole, kde sa učiteľom uťahuje uzda rigidnými osnovami a metodikami (takže potom ani iné nevedia).... nie je možné podporovať samostatnosť a zodpovednosť deti
 

 

a rodicia majú akú kvalifkáciu na podporu a rozvoj samostatnosti a zodpovednosti detí? drvivá väčšina žiadnu.
to o čom píšeš, odráža úrove) povedmia a vzťahov u nás. mnohé školy už interaktívne metódy robia a nie zle. limioty má každý, učiteľov nemáme ako "prerobiť" na bezlimitných. lebo zatiaľ, kým o tom teoretizujeme, deti rastú a sú neustále vystavované množstvu podnetov smerujúcich k sexualite. čo s tým?
pamatám diskusiu v Novom Slove pred 20+ rokmi kedy chceli poradenskí psychologovia zaviesť sexuálnu výchovu do škol. oponovali im Lenczovci možno v desiatke článkov, koncepcia neprešla hoci tí psychologovia do toho dali maximum. ano bolo to este v totalite
. za tých 20+niečo rokov sa argumenty ani postoje katolíckej "partie" nezmenili ani o milimeter. a deti nám zatiaľ rastú, promiskuitnejú, tehotnejú. nedivím sa, že niekto chce urobiť aspoň niečo, lebo zatiaľ je to veľmi málo čo sa - okrem oponovania urobilo.
 

rodičia

sú predsa v úplne inej situácii - nemajú 30 detí, nevychovávajú 45 minút dvakrát do týždňa - a hlavne ich vzťah s deťmi má úplne iný charakter ... už len len dôvera má (ak je všetko v poriadku) úplne iný rozmer - a hlavne sú to ich deti

Sú školy, ktoré robia interaktívne - ale je ich ako šafranu. Väčšinou sú to tie, ktoré nečakjú na nejaké štátne koncepcie. Toto je cesta - dať väčšiu slobodu a zodpovednosť školám, eliminovať byrokraciu a namiesto bezzubého kreditového vzdelávania zastrešovaného kdekým a kdejako ... preniesť zodpovednosť za rozvoj seba svojich učiteľov dole - na školy. Skôr systém supervízie alebo koučingu pre učiteľov - možno.

Tieto školy pekne zastrešujú aj prevenciu násilia - a vedia urobiť aj sexuálnu vychovu v rámci predmetov, ktoré existujú - lebo ak existuje otvorená komunikácia medzi učiteľmi a žiakmi - tak sa to dá.

Ale skutočne to nie sú väčšinové školy.
 

 

stale nepocujem, co navrhujes miesto toho. vylucne vychovu doma?
 

sústrediť

všetky sily na skutočnú reformu školstva - v prvom rade decentralizáciu, posilnenie kompetencií školy, odbúranie administratívy, uvoľnenie rúk školám a učiteľom aby mohli byť flexibilnejší .....

Celý ten postup s pridávaním nových predmetov a výchov je nanič ... lebo ak už hovoríme o výchove tak tá sa nedeje 45 minútových skokoch - ale sústavne.
Ak učiteľ "potrestá" dieťa za otvorenosť, bude riešiť iba drzosť otázky dieťaťa a nie jej obsah alebo riešiť konflikty medzi deťmi hľadaním vinníka (čo sa v podstate často vôbec nedá určiť kto začal) a nie hľadaním dohody .... tak im potom na hodine napríklad etickej výchove zbytočne bude sprostredkovávať myšlienku akceptácie rôznych názorov .... napríklad.

Myslím, že pri tvorivom prístupe je príležitostí aj na sexuálnu a partnerskú - vyťahovú vychovu tisíc:
- na biologii človeka
- na literatúre pri rozbore diel je priesto na analýzu správania postáv
- na dejepise je priesto na pochopenie rasovej, etnickej, národnostnej neznášanlivosti
- na zemepise je možné hovoriť o kultúrnych rozdieloch

Každá škola si môže urobiť okruh otázok a tém, ktoré by mali deti vedieť a dohodnúť sa ako to urobia. Od štátu by mala ísť len požiadavka na výstup v kľúčových témach.
 

tak teraz neviem

na biologii to pochopim
na literature - ma byt povinne citanie porno
na dejepise - by bolo zaujimave vyucovat o zivote papezov - dejiny Vatikanu - napr.dvojvladie ked jeden papez bol v Avignone a druhy v Rime, ked Rim ako sidlo papeza bol nazvany neviestkou (prostitutkou)

a na zemepise - Thajsko


a keby mi deti chodili domov s tym, ze na tychto predmetoch sa hovori o sexe - tak to by som nepredychala
 

 

"Celý ten postup s pridávaním nových predmetov a výchov je nanič.."
=To hovoríš o pridaní náboženstva ?
S tým naozaj súhlasím.

Heh, toto tu naozaj myslíš vážne ? :
"
Myslím, že pri tvorivom prístupe je príležitostí aj na sexuálnu a partnerskú - vyťahovú vychovu tisíc:
- na biologii človeka
- na literatúre pri rozbore diel je priesto na analýzu správania postáv
- na dejepise je priesto na pochopenie rasovej, etnickej, národnostnej neznášanlivosti
- na zemepise je možné hovoriť o kultúrnych rozdieloch"
=
Čo tak pridať do vyučovania náboženstva vypálenie Alexandrijskej knižnice, štvrtenie Hypatie, križiacke výpravy, sexuálne praktiky Borgiovcov, ...deportácie ?
Veď aj tam je priestor pre "pochopenie rasovej, etnickej, národnostnej neznášanlivosti".
 

a ak to chceš

počuť (neber doslova) tak si myslím, že aj náboženstvo by nemalo byť ako školský predmet - hlavne pri dnešnej polarizácii vzťahov veriaci - ateisti to vyvoláva reťazové reakcie typu: keď vy náboženstvo - tak my etickú, keď vy v etickej toto - tak mi na náboženstve iné ....

Viem si predstaviť aj zapojenie rodičov do toho, čo by mohlo byť obsahom niektorých nadodborných tém.

Viem si predstaviť, že na úrovni školy by sa možno vedeli dohodnúť aj na tom, čo z etiky, čo zo sexuálnej výchovy a čo z vecí užitočných v náboženstve sa dá deťom sprostredkovať a ako aby to nebolo ideologické. Je tam veľa prienikov - ak by namiesto súperenia nastúpila kooperácia.

Ale tá nebude pri štátom nadirigovaných postupoch.
 

 

Sorry, ja si nemyslím, že by sa rodičia vedeli dohodnúť.
Táto diskusia tu je toho dôkazom. Na dedinách by to bola diktatúra väčšiny.

Kto je to ten štát, ćo to tu diriguje ?
Ten, čo bez debaty a direktívne zaviedol náboženstvo do škôl ?
 

školy

by si mali formovať vlastnú kultúru v zmysle podobnom firemnej kultúre - ako systém vnútorných hodnôt, štýlov komunikácie, nepísaných noriem vzájomného správania ..... k tomu by aj riaditelia škôl mali viac vedieť o leadershipe - nielen organizácii výuky a materiálneho zabezpečenia ....

V rámci štátom direktívne riadeného systému sa dá ťažko budovať iná kultúra.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... > >>

Najčítanejšie


  1. Peter Kollega: Som zločinec a nechcem aby ma riešila Ficová kurtizána a Čižnár-Gašparovičoví protežanti 6 306
  2. Elena Antalová: Pán Mečiar, ďakujeme! 1 482
  3. Stanislav Martinčko: D. Saková včera na Jojke, ako práva blondínka!!! 1 428
  4. Ida Tittelová: Florencia - fascinujúca a vianočná 1 334
  5. INEKO: Počet mostov v zlom stave sa za 5 rokov zdvojnásobil 1 027
  6. Martin Borguľa: Cestovný ruch na Slovensku krváca. Dokedy to vydrží? 966
  7. Maroš Chmúrny: Boj o Demänovskú dolinu a slobodu 735
  8. Rudolf Pado: Posledný výstrel Rudolfa Pada 662
  9. Anežka Richtariková: „Nie ste učitelia, ale zbabelé hyeny,“ 631
  10. Jozef Sitko: Ficov zúfalý pokus o záchranu zlyhal i po deštrukcii 585

Rebríčky článkov


  1. Miriam Studeničová: Nepokoj duše
  2. Štefan Vidlár: Pán predseda vlády!
  3. Erik Koncz: Hont a jeho dejiny. Je potrebné sa venovať aj dejinám tohto regiónu?
  4. Vladimír Bohm: Na čo ukazujú útoky vo Viedni?
  5. Zuzana Križanová: Maličkosti, ktoré stoja za to
  6. Rastislav Hrušovský: Boh Ty a budúcnosť. alias : moje poznanie Boha
  7. Jaroslav Polaček: ZIMNÁ ÚDRŽBA. DALŠÍ DÔKAZ, ŽE MESTO ZAČÍNA FUNGOVAŤ LEPŠIE A SMART
  8. Michal Cimmermann: Núdzový stav nemožno naťahovať ...
  9. Michal Madaras: Igor Matovič - histrión par excellence
  10. Kristína Jakubičková: Keď sa láska podarí


Už ste čítali?