reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miroslav Lettrich

Miroslav Lettrich

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V súčasnosti na tomto mieste nepublikujem. Zoznam autorových rubrík:  Viera a náboženstvoPolitikaNezaradené

reklama

Viera a náboženstvo

Poznámka k téme finančnej odluky cirkví

Miroslav Lettrich

Poznámka k téme finančnej odluky cirkví

Niekoľko poznámok k téme finančnej odluky cirkví.

  • 20. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 238x
  • 216
Chlapcom z Jarku: úprimne (niekoľko poznámok)

Miroslav Lettrich

Chlapcom z Jarku: úprimne (niekoľko poznámok)

O kauze troch exkomunikovaných kňazoch sa už popísalo dosť. Chcel by som pripojiť niekoľko poznámok a otázok. Budem rád, ak mi odpovedia.

  • 20. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 779x
  • 77
Pre pani s transparentom...

Miroslav Lettrich

Pre pani s transparentom...

Nepoznám Vás a predpokladám, že ani Vy mňa. Nikdy som Vás nevidel. Až dnes, keď som videl fotografiu agentúry SITA a prečítal som si transparent, ktorý ste tak odhodlane držali. Ten text ma šokoval. Premýšľal som, že možno ste veriaca katolíčka, možno pravidelne chodíte do kostola. Možno pravidelne pristupujete k sviatostiam. Možno. A možno aj nie, neviem.

  • 22. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 718x
  • 213
Aj tvoj príbeh začal počatím... (dva postrehy)

Miroslav Lettrich

Aj tvoj príbeh začal počatím... (dva postrehy)

Uplynulý týždeň organizácie združené vo Fóre života usporiadali akciu Deň počatého dieťaťa. Biele stužky na oblečení, zopár článkov na blogoch, konferencia v Rajeckých Tepliciach... Chcel by som pripojiť dva postrehy až teraz, keď sa akcia skočila. Preto, lebo táto otázka nie je otázkou dňa len počas jedného týždňa na konci marca.

  • 1. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 985x
  • 41
Moje otázky o ateizme

Miroslav Lettrich

Moje otázky o ateizme

Včera sme na blogu sme mali možnosť prečítať si hrdé vyznanie p. Pietruchovej z ateizmu. Chcel by som v tomto článku načrtnúť niekoľko otázok, ktoré mi nie sú celkom jasné alebo na ktoré mám iný názor.

  • 29. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 966x
  • 600
reklama
Ad: prvý pokus

Miroslav Lettrich

Ad: prvý pokus

Milá pani Petra! Chcel by som sa Vám pokúsiť objasniť niekoľko skutočností, ktoré Vás pri osobných skúsenostiach ohľadom Vášho sobáša a krstu Vašich detí tak veľmi vytočili. Som katolíckym kňazom a uplynulé tri roky som pôsobil ako kaplán v jednej farnosti v Liptovskom Mikuláši, kde ako možno viete, je veľký počet katolícko - evanjelických manželstiev.

  • 30. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 392x
  • 481
Dve reakcie na vyhlásenie katolíckej cirkvi

Miroslav Lettrich

Dve reakcie na vyhlásenie katolíckej cirkvi

Vo svete i na Slovensku už pred časom vyvolalo búrku nevôle vyhlásenie, ku ktorému sa s celou svojou autoritou prihlásil pápež Benedikt XVI. Išlo o vyhlásenie, v ktorom katolícka cirkev vyjadruje, že sa považuje za najplnšie vyjadrenie cirkvi založenej Ježišom Kristom. Na Slovensku som na spomenuté vyhlásenie zaregistroval dve povšimnutia hodné reakcie. Autorom prvej je Štefan Hríb, šéfredaktor .týždňa v editoriali k číslu 30. Druhú prezentoval Daniel Pastirčák, kazateľ Cirkvi Bratskej v Bratislave v 29. čísle časopisu Zrno.

  • 26. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 870x
  • 181
My (fascinovaní poznaním) a vy (slepo veriaci)

Miroslav Lettrich

My (fascinovaní poznaním) a vy (slepo veriaci)

Pripadá mi to tu na blog.sme už také tradičné klišé. Na jednej strane my: fascinovaní poznaním, slobodní a nezávislí, na druhej strane vy: slepo veriaci, hlúpe stádo. Trochu bližšie som sa pozrel na argumenty fascinovaných poznaním. Článok chce byť príspevkom ku skutočnému dialógu veriacich a neveriacich.

  • 4. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 423x
  • 204
Sú kresťania klamári či hlupáci? alebo Ako sa ktosi poriadne sekol

Miroslav Lettrich

Sú kresťania klamári či hlupáci? alebo Ako sa ktosi poriadne sekol

Celkom otvorene na úvod priznávam, že tento článok je reakciou na tento text. Chce však byť reakciou slušnou, pokojnou a snáď aj odbornou (veď irónie už bolo dosť). Autor v predmetnom článku tvrdí, že kresťania sú klamári a podvodníci, pretože naschvál zle preložili pasáž z knihy proroka Izaiáša. V lepšom prípade sú hlupáci, lebo nevedia ani poriadne preložiť staroveký text. Ešteže máme takých odborníkov (ako napríklad autor), ktorí nám pomôžu. (OK, uznávam, trochu irónie som si predsa neodpustil...) Pozrime sa však na podstatu problému:

  • 24. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 151x
  • 119
Vrúcne poďakovanie miliardy hlúpych kresťanov

Miroslav Lettrich

Vrúcne poďakovanie miliardy hlúpych kresťanov

Dovoľte mi, ctený bloger, aby som Vám z celého srdca poďakoval za to, že ste tak čestne a nebojácne (nech žijú hrdinovia) odhalili nás, kresťanov, z klamstva a podvodu.

  • 24. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 783x
  • 2
reklama
Kríž a ukrižovaný Kristus v hlásaní apoštola Pavla

Miroslav Lettrich

Kríž a ukrižovaný Kristus v hlásaní apoštola Pavla

Tému kríža pokladajú mnohí autori za centrum Pavlovej teológie. Veľmi úzko súvisí so slobodou, pretože sloboda je podľa Pavla ovocím kríža. Prajem požehnané sviatky našej spásy!

  • 6. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 164x
  • 41
Pavla sa ujíma Barnabáš (Čo hlásal apoštol Pavol 2)

Miroslav Lettrich

Pavla sa ujíma Barnabáš (Čo hlásal apoštol Pavol 2)

Minule sme apoštola Pavla zanechali v momente, keď (zaiste sklamaný) odchádza, lepšie povedané ostatní apoštoli ho posielajú do rodného Tarzu. Sám Pavol hovorí, že odišiel do končín Sýrie a Cilície (Gal 1,21). Je pravdepodobné, že aj tu Pavol hlása evanjelium a jeho rodisko je len akýmsi východiskovým bodom, z ktorého podniká evanjelizačné cesty. Existujú však aj domnienky, že Pavol tie roky prežil v ústraní. O Pavlových pocitoch, možno smútku a sklamaní sme rozprávali minule, nebudeme teraz špekulovať nad tým, ako sa Pavol v Tarze cítil. Sú to roky, keď o Pavlovi a jeho činnosti nemáme žiadne správy. Ďalšie udalosti Pavlovho života sa pokúsime vidieť cez osobu, ktorá bola pre Pavla v začiatkoch úplne kľúčová – osobu Barnabáša.

  • 23. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 518x
  • 55
Samota a sklamanie

Miroslav Lettrich

Samota a sklamanie

Bol najväčším apoštolom. Najväčším misionárom prvotnej Cirkvi. Aj jej najväčším teológom. Ale málokedy to mal jednoduché. Vždy skôr naopak. Prvé veľké ťažkosti zažil v rokoch po svojom obrátení. Apoštol Pavol.

  • 10. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 041x
  • 6
O blahobyte, morálnej autorite a pravde

Miroslav Lettrich

O blahobyte, morálnej autorite a pravde

Priznám sa, že už niekoľko dní v sebe nosím dilemu, či pripojiť svoj názor. O blahobyte, úlohe morálnej autority a o schopnosti pozrieť sa pravde do očí...

  • 8. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 171x
  • 40
Boh, ktorý prichádza do nášho sveta ako človek

Miroslav Lettrich

Boh, ktorý prichádza do nášho sveta ako človek

Venujem všetkým, pre ktorých sú Vianoce stále udalosťou úžasnej pravdy. O Ňom i o nás.

  • 21. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 906x
  • 163
reklama
O nás, kňazoch

Miroslav Lettrich

O nás, kňazoch

Médiá vždy s radosťou informujú o každom ich zakopnutí, škandále, ale aj pseudoškandále. Často sa stretávajú s nepochopením či pohŕdaním, ale kdesi v hĺbke toho všetkého je skrytá výzva, aby boli skutočnými svedkami viery, ktorú ohlasujú. Ponúkam vám na tomto mieste príhovor, ktorý som mal včera na stretnutí kňazov Liptova o tom, ako vidím naše poslanie v dnešnom svete.

  • 8. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 719x
  • 153
Zrnko viery a balvan pochybností. Čo je viac?

Miroslav Lettrich

Zrnko viery a balvan pochybností. Čo je viac?

V sobotu som ho stretol a povedal mi: „Tak a mám tie prijímačky za sebou. Zobrali ma.“ Zamyslel som sa a spomenul som si. Pred desiatimi rokmi som bol na jeho mieste sám. Desať rokov. Niekedy mi ten čas pripadá ako celá večnosť, dlhšie ako ľudský vek, ako by povedal Ajtmatov, niekedy rýchly ako prekvapivá letná búrka.

  • 26. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 984x
  • 26
Má mať náboženská výchova miesto v našich školách?

Miroslav Lettrich

Má mať náboženská výchova miesto v našich školách?

Dnes sa pre mňa skončil ďalší školský rok, ostáva mi už len vyčerpať si niekoľko dní zvyšnej dovolenky. Učil som náboženskú výchovu siedmakov, ôsmakov a deviatakov na dvoch základných školách v Liptovskom Mikuláši. Počas jeho priebehu som si častokrát spomenul na prekvapenie, s ktorým som sa stretal kedysi v Británii, keď som prezradil, že som na Slovensku učiteľom náboženstva: "U vás sa vyučuje náboženstvo v školách?". Áno, na Slovensku je náboženská výchova povinno-voliteľným predmetom v alternácii s etickou výchovou. V priebehu školského roka som viackrát riešil vnútornú dilemu, či je to to najsprávnejšie riešenie. Prečo?

  • 8. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 078x
  • 89
Ježišovo stretnutie so ženou odsúdenou na smrť (Jn 8, 1 - 11)

Miroslav Lettrich

Ježišovo stretnutie so ženou odsúdenou na smrť (Jn 8, 1 - 11)

Chcel by som Vám dnes predložiť jeden z najpôsobivejších príbehov Jánovho evanjelia. Hovorí o stretnutí Ježiša so ženou, ktorú pristihli pri cudzoložstve. Mojžišov zákon, veľmi jasne hovoriaci o hriechu a treste, bol v tomto smere úplne jednoznačný: trestom za cudzoložstvo je smrť ukameňovaním. Farizeji ju privádzajú k Ježišovi. Chcú ho skúšať, aby ho mohli obviniť. Ak sa rozhodne pre miernejší postup, má na krku obvinenie z nedodržania Zákona. Ak sa vysloví pre jeho striktné použitie, dostane sa do rozporu so svojím učením o milosrdnej odpúšťajúcej Božej láske. Pre farizejov bola táto žena len predmetom, vôbec ich nezaujímala jej osoba. Nesnažili sa ju pochopiť, porozumieť. Je len úbohým nástrojom v ich plánoch, ako odsúdiť Ježiša. Ako reaguje Ježiš?

  • 2. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 469x
  • 19
reklama
SkryťZatvoriť reklamu