Oplatilo sa rozpučiť Orange a začať dýchať O2?

Autor: Miroslav Lettrich | 17.3.2011 o 13:03 | Karma článku: 17,59 | Prečítané:  17742x

Pred časom som na svojom blogu písal o svojej nespokojnosti s dovtedajším mobilným operátorom. Čas od času sa ma niekto spýta, ako celá story dopadla. Takže ako?

Poznáte službu Orange garancia? Určite áno, veď o nej v reklame počujeme dennodenne. Svojho času som túto službu využil aj ja. Analýza môjho trojmesačného používania služieb operátora vyústila do odporúčania, aby som si aktivoval aj balík SMS správ. Ostal som prekvapený, pretože krátke správy príliš nevyužívam. Ale v spomínanej trojmesačnej lehoty som ich počas letného tábora (v rámci táborovej hry) napísal výrazne viac. Pracovníka v Orangei som požiadal, aby si prezrel moje ostatné faktúry, aby zistil, že krátke správy posielam naozaj výnimočne. Urobil tak a zostal prekvapený. Jeho prekvapenie sa zmenilo na bezmocnosť, keď som sa spýtal, na základe čoho mi Orange v rámci Orange garancie tvrdí, že priemerne posielam skoro 100 SMS mesačne, keď aj on sám videl, že to nie je pravda. Takže asi takto je to s Orange garanciou, kde Vám pomaranč ponúkne iba ten najvýhodnejší paušál...

A keďže mi Orange nebol schopný či ochotný vyjsť v ústrety a ponúknuť rovnakú ponuku, akú núka konkurencia, odišiel som dýchať kyslík. Oplatilo sa?
Veru oplatilo. Najprv by som sa zmienil o obavách, ktoré som mal:
1. Pokrytie signálom

Žijem v najsevernejšom cípe Slovenska a problém s pokrytím signálom tu má aj Orange. Na moje prekvapenie je signál O2 dokonca lepší, než som bol zvyknutý. Plus pre Telefonicu.
2. Rýchlosť mobilného internetu
Aj táto obava sa ukázala ako neopodstatnená. Na bežný mobilný internet O2 používa vlastnú sieť a nie národný roaming, takže využívanie mobilného internetu je bezproblémové. Bol som upozorňovaný, že Orange má oveľa rýchlejší mobilný internet, ale nemôžem povedať, že by som to pociťoval. Mobilný internet používam na nenáročné surfovanie (noviny, mail, facebook) a keď sa k tomu pridá aj horší signál Orangeu, tak žiadny pokles úrovne služby som nezaregistroval. Skôr naopak.

U nového operátora som tretí mesiac a môžem hodnotiť aj finančnú stránku. Už prvá faktúra bola o tretinu (teda 33%) nižšia, než som bol zvyknutý v nedávnej minulosti. A to prvá faktúra ešte nezohľadňovala bonus, ktorý budem využívať 10 mesiacov. Dnes som obdržal ďalšiu, ktorá bola nižšia o takmer 60%, než priemerná faktúra u predošlého operátora.

Prechod k novému mobilnému operátorovi teda vonkoncom neľutujem. Potvrdilo sa mi to, čo som si myslel: že som doteraz platil za to, čo som ani nepotreboval ani nevyužíval. Stále si však myslím, že ceny za služby mobilných operátorov sú vysoké a existuje priestor na ich pokles. Smer, ktorým sa vydala Telefonica O2 sa mi pozdáva.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

TV

Chcete cvičiť? Takto si zostavíte ten správny tréningový plán

Tréner Radovan Gergeľ radí, ako začať cvičiť.


Už ste čítali?