reklama

Teória relativity liberálnych elít

Motto: „Podstatná je otázka, či cena za kanceláriu bude trhová a primeraná. Ak je trhová, tak si myslím, že všetko je v poriadku" (Richard Sulík o kauze Liberálny dom). Už sa toho o Liberálnom dome popísalo dosť. Ale stále som nepočul to, čo považujem za podstatné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

Založením eseročky človek (alebo skupina ľudí) vstupuje do podnikateľského prostredia, vstupuje na trh, vstupuje do priestoru risku i zisku, profitu či straty. Eseročka Richarda Sulíka & company je však iná. Podnikanie s absenciou akéhokoľvek rizika kombinované s absolútnou istotou príjmov je deformáciou trhu. Najmä z tom prípade, ak tou absolútnou istotou príjmov sú peniaze zo štátnej kasy. Nehovoriac o tom, že túto deformáciu spôsobujú ministri, poslanci a predseda NR SR. Nehovoriac o tom, že všetci títo si hovoria liberáli, ktorí vyznávajú princíp slobodného trhu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako na túto situáciu reagujú liberálne elity? Posúďte:

Richard Sulík, predseda NR SR vidí podstatu v tom, „či cena za kanceláriu bude trhová a primeraná".
Oľga Pietruchová, liberálna aktivistka sulíkovcov bráni, že sú len naivní a príliš otvorení.
Natália Blahová, poslankyňa SaS (nefiguruje však v spomínanej eseročke) vyzýva voličov, aby sa pustili do pátrania po tom, ako fungujú poslanecké kancelárie ostatných poslancov.

Nie je to krásne? Sulík hovorí, že morálnosť v tomto prípade závisí od výšky nájmu, Pietruchová a Blahová navrhujú obrátiť pozornosť k tým ostatným. Áno. Teória relativity liberálnych elít v praxi.

Miroslav Lettrich

Miroslav Lettrich

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V súčasnosti na tomto mieste nepublikujem. Zoznam autorových rubrík:  Viera a náboženstvoPolitikaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu