reklama

Pre pani s transparentom...

Nepoznám Vás a predpokladám, že ani Vy mňa. Nikdy som Vás nevidel. Až dnes, keď som videl fotografiu agentúry SITA a prečítal som si transparent, ktorý ste tak odhodlane držali. Ten text ma šokoval. Premýšľal som, že možno ste veriaca katolíčka, možno pravidelne chodíte do kostola. Možno pravidelne pristupujete k sviatostiam. Možno. A možno aj nie, neviem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (213)

Viem však, že pokiaľ sa s textom na plagáte stotožňujete (a pravdepodobne áno, keď ho tak presvedčivo držíte), príliš ste náuku katolíckej Cirkvi nepochopili. Svätého Štefana nazývate vrahom, Maďarov posielate preč zo Slovenska a triedite svätcov na tých "našich" a "ich".

Viem, už pred viac ako rokom nazval jeden hulvát sv. Štefana "šašom na koni" a mňa mrzí, že som aj ja bol vtedy ticho. Nikto z predstaviteľov katolíckej Cirkvi na Slovensku na tie slová nereagoval. Škoda. Rád by som to aspoň teraz napravil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neviem, či viete čo znamená slovo "katolícka" Cirkev. Znamená "všeobecná". Neviem, čo ste čítali slová sv. Pavla z Listu Galaťanom, že „už niet Žida ani Gréka, niet otroka ani slobodného, niet muža a ženy, lebo vy všetci ste jeden v Kristovi Ježišovi". Neviem, čo viete o sv. Štefanovi. Ale ponúknem Vám slová, ktoré napísal pre svojho syna a my kňazi ich každoročne čítame pri modlitbe breviára:

Predovšetkým ti, syn môj milovaný, prikazujem, radím a odporúčam, ak chceš získať česť kráľovskej korune, zachovávaj tak svedomite a bedlivo katolícku a apoštolskú vieru, aby si bol príkladom pre všetkých, ktorých ti Boh podriadi...
Syn môj milovaný, slasť môjho srdca, nádej budúceho pokolenia, prosím a nariaďujem, aby si sa pri všetkom a vo všetkom opieral o nábožnosť, aby si bol naklonený nielen k rodine a príbuzným, ku kniežatám, vodcom, boháčom, susedom a domácim obyvateľom, ale aj k cudzincom a všetkým, čo k tebe prídu. Lebo skutky lásky ťa privedú k najvyššej blaženosti. Buď milosrdný ku všetkým utláčaným a ustavične maj v srdci Pánov príklad: „Milosrdenstvo chcem, a nie obetu." Buď trpezlivý so všetkými, nie iba s mocnými, ale aj s tými, čo nemajú moc.
Buď aj ponížený, aby ťa Boh povýšil tu aj v budúcom živote. Buď mierny a nikoho príliš netrestaj, ani neodsudzuj. Buď tichý, aby si nikdy nekonal proti spravodlivosti. Buď šľachetný, aby si nikdy nikomu sám nespôsobil hanbu. Buď cudný, aby si sa uchránil pred akýmkoľvek zápachom žiadostivosti ako pred ostňom smrti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

(Z Naučení svätého Štefana synovi)

Milá pani, nenávisť a zloba zaslepujú. Nemyslíte?

Miroslav Lettrich

Miroslav Lettrich

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V súčasnosti na tomto mieste nepublikujem. Zoznam autorových rubrík:  Viera a náboženstvoPolitikaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu